روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه

اولین جلسه کارگاه تبین خدمات دانشگاه (چهره به چهره) با حضور بیش از 30 نفر از دانشجویان ، اساتید و کارکنان تشکیل شد. دراین کارگاه علاوه بر آماده کردن مقدمات از قبیل سالن مناسب ، نوشت افزار برای کارکنان و سیستم صوتی و ... از استاد ارجمند جناب آقای علیرضا شریفی از اساتید برجسته دانشگاه در زمینه علم ارتباط دعوت بعمل آمد و ایشان علاوه بر اینکه پایبندی خاصی نسبت به دانشگاه دارند با توجه به سوابق کاریشان در دانشگاه از شکل گیری و فعالیت و خدمات دانشگاه اطلاعات کامل و جامع دارند ایشان در این کارگاه ضمن تبین خدمات و فعالیت های دانشگاه بیان داشتند دانشگاه آزاد اسلامی متمایز از دیگر نهادها است ، این تمایز حاصل مدیریت توانمند و کیفیت رهبری این سازمان است که طی 25 سال علیرغم مشکلات فراوان با خردمندی و اندیشه ورزی توانسته مراحل ارتقاء و تکامل خود را طی نماید و به نتایج مطلوبی دست یابد و یک خانواده بزرگ علمی را در سراسر ایران اسلامی گسترش دهد. در این رابطه ما دارای رسالت سنگینی هستیم و باید از کیان این خانواده صیانت نمائیم و برای توسعه و گسترش آن تلاش نمائیم.هستند کسانی که در بیرون از سازمان نگاه مثبتی به دانشگاه ندارند و کارکرد آن را مطلوب نمی دانند و گاهی نگاه کینه توزانه به دانشگاه دارند و اینجاست که ما باید خدمات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی را تعریف نموده و تبین نمائیم با توجه به نیروی انسانی تربیت یافته در دانشگاه و تامین بخش مهمی از نیازهای عمده کشور به نیروهای کارآزموده از این پتانسیل استفاده نمائیم.

نامبرده بیان نمودند : عمده نیاز جامعه ما را دانشگاه آزاد اسلامی با حداقل امکانات پاسخگو بوده و این مهم در مجامع مختلف بازگو شود. وجود ارتباطات کاری یکی از حرکت های مناسب است از آنجا که کار ما مثبت و عام المنفعه است چرا دفاع نکنیم ، داشتن مهارت برای ایجاد ارتباط اثر گذار لازم و ضروری است.همانند یک مهندس باید ابتدا یک طراحی خوب از تولیدات خود داشته و از برون داد آن دفاع نمائیم. اگر بناست در میدان رقابت باقی بمانیم باید تبلیغات لازم صورت گیرد و از حریم دانشگاه دفاع نمائیم . دانشگاه خانه ما و ما خانواده دانشگاه هستیم ، خانواده بزرگی که توانسته ایم بخش مهمی از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده و ارتقاء سطح علمی و تامین نیروی کار برای جامعه فراهم آورده و موجبات استقلال جامعه را در ابعاد مختلف فراهم نموده است و این در هر زمان قابل دفاع است و باید از کانال ارتباط اثر بخش یا رضایت بخش عبور کنیم. شرایط این اثر بخشی بشرح ذیل می باشد :

1-   صداقت در گفتار و عمل بعنوان یک فضیلت باید در سیستم حاکم باشد و موجب جلب اعتماد مردم و نهایتاً حمایت اجتماعی از سازمان گردد.

2-   اصل صراحت بیان ، توضیح خدمات و تعریف خدمات هر بخش

3-   تکریم و احترام اربا رجوع ، رضایت عمومی علاوه بر حسن برخورد تسهیل و تسریع امور بهترین شکل تکریم می باشد ، توجه داشته باشیم ولی نعمت ما بعد از خداوند دانشجویان هسنتد.

4-   مخاطب شناسی و ارتباط چهره به چهره برای معرفی هرچه بهتر دانشگاه

در ادامه ایشان بیان داشتند : خدمات دانشگاه مبتنی بر تجربه است و ما باید وجه تمایز خود را مشخص نموده و از دانشگاه تعریف نمائیم چنانچه در متون دینی ما نیز تاکید گردیده است. ارتباط عبارت از کوشش آگاهانه به قصد و منظور قبلی برای برقراری ارتباط با مردم ، توجه داشته باشیم در اوج موفقیت باید تبلیغ کنیم و اثر تبلیغ بهنگام موفقیت به مراتب تاثیرگذارتر می باشد و ماندگاری سازمان در گرو کیفیت و تبلیغ بموقع است.

در پایان حاضرین از حوزه های مختلف سوالاتی را مطرح نمودند و پاسخ لازم را نیز دریافت نمودند.

| پنجشنبه ٥ دی ۱۳۸٧ | ۸:٤۳ ‎ق.ظ | روابط عمومی نظرات () |

Design By : shotSkin.com